miercuri, 16 ianuarie 2013

Spui MILANO si ai spus METROPOLA :)



Ei astazi am ajuns sa scriu cu ,buna dimineata ....asa ca somn lin celor
care dorm si celor treji inca ,o noapte linistita ...M-am tot gandit ce sa scriu azi,nu prea va plac ,,filozafarile,, mele dar vezi ca tot am sa strecor cate ceva ,printre picaturi...Ce zi ati avut azi ?A mea a fost cam ,,amestecata,, sti pot sa zic ca am rezistat eroic,spre seara am ajuns acasa si am ,,meditat,, oricum incerci ,nu pot sa nu te afecteze lucruri sau fapte ...Ca de obicei am vrut sa
ies din stare si am am intrat in ,,magia,,muzicii ...Cam asta e 
balsamul pentru mine ...Muzica buna si ganduri spre viitor ...depinde de noi sa nu
 ne lasam coplesiti ,simplu nu e ,,,,,dar merge ...Uite ,de ceva timp imi face bine sa
scriu ,si sper ca va mai ,,rup,, un pic din cotidian si pe voi ,va fac  partasi la ,,vise implinite ,, :)  ..
 Cu siguranta sti, ca Milano e o metropola ,sti ca de multe ori poluarea atinge nivelul
,,smogului,, londonez dar ei au inteles ca trebuie sa faca ceva ,asa ca nu au voie sa intre
cu masini decat la anumite ore ...
 Cui ii place aglomeratia ,va iubi Milano...La Milano am fost de multe ori ,a fost ,,nodul,,
drumurilor mele de la aeroport pina la Gara din Milano ,restaurata  de curand ,sincer a iesit
ceva frumos curat decent si cu multi  oameni care vorbesc un dialect italian ,,romana,,:))
Daca o iei pe jos ajungi rapid in Piata unde dai de vestitul Dom din Milano.Cum el e alb ,
cam la 3 ani din cauza smogului trebuie curatat,e impunator e o bijuterie .Am urcat si pe
acoperis,nimic nu e lasat la voia intamplari,e plin de vitrali care ziua dau interio-
rului sobru culoare .La cata dantela din piatra are la exterior atat de auster e inauntru .
 Foarte aprope de Dom la stanga vei gasi GALERIA din Milano :).Ei acolo daca esti atent
 vei putea intalni pe terase toate numele celebre din domeniul modei ,media si tot ce inseamna
 bussines legat de toate astea ..
Toata ,,crema,,modei o gasesti la orele de varf la masa,sau la o cafea,poate la o intalnire
de afaceri mai light :))Oricum magazinele din GALERIE ,au de toate pentru toti ,de la
 parfumuri,haine si pantofi....In perioadele de reduceri ,te chiar poti apropia de ele :) ,
acuma eu ma refer  la mine :)
DOMUL ca si GALERIA sunt o atractie pentru toti cei care viziteaza Milano...
O alta mare atractie este CASTELUL SFORZESCO ,care a fost resedinta nobililori Visconti
din anul 1368,pina la 1450 a  tot fost folosit de resedinta ajungand in stare de degradare ...
La inceput secolului 19 cand orasul era sub ocupatie franceza bastioanele in forma de stea ,
au fost daramate si cam pe la 1893 a inceput reconstructia care a durat pina la 1904.Interesant
ca azi castelul adposteste 12 mini muzee
 are o curte interioara minunata si iti ofera
 impresia  unui ,,castel din povesti ,,:).
 Am cam avut de vizitat ,exista un muzeu
 al Egiptului ceva ,mai mic decat cel din
 Torino dar  am vazut acolo vreo 3 mumii
,o gramada de papirusuri si ustensile din
 acele timpuri .Cu siguranta am vizitat si
 alte expoziti ,mi-au placut sculpturile,
tapiteriiile si si tablourile .Era si o
expozitie inchinata operei MADAME
BUTTERFLAY ,a sa nu uit peste tot la
 toate expozitile pretul unui bilet este de
la 4 E in sus pentru o persoana .Trebuie
 sa iti spun ca a fost destul de aglomerat cu toate ca biletele  nu sunt prea ieftine .Castelul in sine e
 un spectacol ,de la turle la turn,curte interioara si sali de  expozitie unde gasesti de la ceasuri solare ,
 sau picturi renumite ,depinde ce te pasioneaza .Madam  Butterfly era,, suparata ,,si eu am facut o
 fotografie care imi place cum a iesit..:)

Desigur ca de castelul Sforzesco ai putea sa vorbesti mult si bine ,realiatea e ca e stiu sa isi pastreze
istoria,o restaureaza si o folosesc in scop educativ si  turistic Imprejurimile sunt fantastice am ramas
placut impresionata de ce am vazut .:):):)
Sti ,ultima fotografie e o fantana arteziana superba pe care trebuie sa o vezi si tu.Probabil ca va dati
seama ca Milano mai are multe ,,secrete ,, turistice ,vezi nu am ajuns sa vad SCALA din Milano
decat pe dinafara ...Oricum Milano Metropola asteapta sa o descoperi ...



Cand am facut fotografiile astea era sarbatoare si pe lateralul castelului se organiza un targ de
iarna ,cu un pic din toate ,antichitati ,carti la pret redus ,dulciuri specialitati ,vin fiert si castane coapte ,am simtit ,,magia ,,
sarbatorilor ,fiind prima sarbatoare religioasa din Decembrie    

O zi frumoasa azi si plina de soare si oameni buni prin jur !:):):)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu