luni, 21 ianuarie 2013



    GRECIA IN CRIZA ?DA,DA A FOST GRECIA :):):)



   Cum sa te fac sa intelegi ca ,daca visezi undeva pe parcursul vieti ,cu putin noroc si
   determinare ajungi sa realizezi proiectele care iti sunt aproape de suflet .
   Pina in 2005 ,spuneam ,ei sti nu mai vreau nimic decat sa vizitez Italia si aici mi-am 
   inchis wish listul,de ce nici eu nu stiu ,am visat si realizat proiecte care au iesit surprin
   zator de repede ,dar am gresit inchizandu-mi alte orizonturi .Ei si uite ca pe la 20 de
   ani am vazut Moscova si Leningradul si acum realizez ca in timp mi-am cam adaugat
   ceva la wish-list dar numai cand a fost deja obiectiv realizat .Trebuie sa recunosc ca
   la indemnul de a ,,visa ,, au facut treaba buna si prieteni mei ....se stiu ei care :):):).
   Uite asa le aranjeaza ,viata cateodata si am vazut si GRECIA de 2 ori chiar.
   Azi o sa va spulber un mit ,ca nu poti merge in concediu cu bani putini...te rog sa ma
   crezi pe cuvant ,poti ..Toate excursiile mele au fost pe buget ,,suficient,, cu bilete 
   cumparate cu luni inainte nu la ,,bussines,, cred ca pentru orice trebuie sa faci un plan.
  Grecia mi-a venit ca un cadou ,a fost un fel de balsam pentru sufletul meu ,am avut ne-
  voie de asta ,si cei ,,dragi,, ,mie au hotarat ....plecam .Am fost in Iunie si a fost superb
  nici prea cald nici prea frig.Am plecat de acasa si am traversat toata tarisoara asta ca 
  sa iesim din tara pe la Giurgiu ,asta a fost solutia pe care am adoptat-o noi ,si ne-am
  cam facut probleme de tot ce auzisem de Bulgaria .Nu vreau sa ma intind si spun 
  doar atat a fost Bulgaria ,frumoasa nu am inatlnit nici o caruta ,ne-am oprit de cate 
  ori am vrut,a fost mai greu cu orientarea si cu faptul ca drumul a fost mai lung cam cu
  300km ,dar cat am vazut din Bulgaria mie sincer mi-a placut au viaducte ,au soselele
  mai bune decat ale noastre si surprinzator am trecut prin munti  tare frumosi.
  Ei despre cum am vazut in Bulgaria ca se lucreaza la autostrazi fara sa inchizi o sosea
  asta va fi altadata .Copilul meu si un prieten au lucrat pentru 6 luni de zile in Grecia si 
  au lucrat la un Resort de 5 Stele ,la Barul acelui resort ,stai linistit ca noi am stat 
  foarte bine la un hotel micut cochet la ,,bugetul nostru,, cam la 35 E pe noapte .



  A fost curat,avea si frigider plus o chicineta unde se putea gati ,paturile era 1 dublu 
  si unul de 1 persoana ,plus o terasa ,e drept ca nu era cu vedere la mare da ce mai
  conta .Am luat contact cu GRECIA am vazut sosele care multi km-tri  erau pusti.
  Prietenul nostru care conducea era deja obisnuit ,si m-a averitizat ,in Salonic am 
  oprit si ni s-a stricat masina ,toata lumea era deja pe jar pina la Sani mai aveam 80 km.
  Si am improvizat ceva si cu geamurile deschise ,fara aer conditionat pe o temperatura 
  de 35 de grade am atacat si ultimi km.Sani Resort e o statiune exclusivista de 5 stele
  e ecologica si este situata in mijlocul unei paduri de pin pe Kassandra care este una 
  dintre cele trei peninsule.Marea care scalda peninsula se cheama Egee.Are apa cea 
  mai turcoaz pe care am vazut-o.Complexul este unul destinat famiilor si e unul dupa 
  parerea mea exclusivist ,,rau,, de tot ,dar recunosc ca arata superb.Cat am stat acolo
  o saptamana am incercat de fiecare data o alta plaja ,sunt plaje destul de salbatice 
  amenajate putin doar in fata hotelului sau al micutului bar care rasare de nici nu sti 
  si iti amenajeaza o alta bucatica de plaja .Era plin de romani si am auzit la greu ,
  piese care faceau deliciul turistilor si erau compuse de ai nostri ,sti cand ajungi sa 
  auzi asa ceva te simti bine.Sani are si un mic port acolo i se spune MARINA in 
  care ai sa vezi ancorate iahturi de toate felurile si dimensiunile ,statiunea e formata 
  din case familiale si din hoteluri mici ca dimensiuni .Ce am uitat sa spun ca face 
  parte din orasul Halkidiki.Totul a fost altfel de Italia,culoarea apei ,nisipul alb ca


  pe plajele din Caraibe .Era multa liniste si discretie,
  baieti ne-au asteptat sa mai vorbesca romaneste 
  si sa stea la povesti chiar daca erau deja rupti de
  oboseala .A fost o distractie in toata regula ,eu 
  mi-am revenit ei au fost in elementul lor.Am vizitat 
  insula si Salonicul ,timpul a fost prea scurt ca sa 
  nu mai stam si la plaja :).Am venit de acolo  remontati si cu alt tonus si mult mai inchisi la culoare . De  cumparat poti sa cumperi orice ,
daca sti engleza  esti un fericit turist ,care poate orice ,acolo el e  ,,rege ,, pe bani lui.Tare
mi-as dori sa ne putem si  noi bucura de
 Marea Neagra ,in aceleasi conditii.  

  Am vazut cum se colecteaza rasina de la pini ,din 
 care se face bautura lor nationala REZINA ,
  si baruri pe malul mari care si pentru 5  
 persoane erau deschise ,am vazut cele mai salbatice
 plaje .Si pesti care iti faceau pedichiura ei asa de 
 capul lor :))Deci dragilor daca lasam un pic snobis
 mul de o parte ati putea linistiti sa va programati o
 vacanta de vis ,la preturi decente :)!
  Pe noi drumul dus intors cu cazare cu tot a fost 
 undeva la 250 E de persoana dar puteai iesi mai 
 simplu daca luai un autocar si e si mai ieftin si fara  batai de cap.Am mancat ,,crepele,, grecesti umplute 

cu de toate ,cu banane sau fineti cu ingheata linga ,renumitul ghiros,sau fructele destul de scumpe .
Greci se stiu sa se respecte ,isi fac sieta si nu se grabesc deloc sa taie din pauzele de mese ,Dar 
ca sa fiu sincera vezi asta si la alti cum ar fi spanioli .Pe scurt mi-a placut Grecia stiu cu siguranta
mai mari Europei de ce se lupta din rasputeri sa o salveze ,acolo s-au pompat bani grei din state
puternice aleEuropei.Greci se tem pe buna dreptate sa nu isi piarda rand pe rand din insule asta 
e parerea lor .Asa am gasit eu Grecia in 2011 ,dispusa sa primeasca pe orcine care e doritor sa 
guste din culoarea locala :):)
   
                                              Kalimera si nu uitati sa visati frumos !:):):)    
   


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu