marți, 8 ianuarie 2013

M-am indragostit de NAPOLI......:)


Si am tot visat ,si cazusem in disperare ,o mama singura cu timpul impartit pe minute si ore ,clipele
erau prea neinsemnate ca si masura timpului trecator...Si am cam visat asa ceva ani,eram un fel de robot  ,munceam ,visam,alergam ,fugeam de la un job la altul ,era haotic tot ,si la un
moment dat ,m-am trezit si am spus GATA ,acum trebuie sa invat sa si traiesc ...Si fiindca sufleteste trebuia sa ma vindec si avand norocul sa am cativa prieteni buni ,am inceput sa calatoresc .M-a fascinat  Pompeiul si Vezuviul.....
am  mai  vazut si Capri si Ischia ....
Rad ,imi aduc aminte cum am ajuns prima data la Napoli era in 2006 si am calatorit cam
8 ore cu un tren regional de la Milano ,dar conditiile au fost ceva mai bune decat in
trenurile noastre ...Oricum am facut reclama la palinca de BIHOR si am impartit oua
incondeiate ...a fost o aventura de la inceput pina la sfarsit ,era in al 2 an cand imi luasem
singura lumea in cap...ei stati asa ca ma cam laud ,am fost monitorizata ,numai GPS nu
am avut :)...Si mi-am rezervat o camera la un hotel de 3 stele ,care dupa mine au fost doar
2 si prieteni mei au avut grija sa ma sperie ,spunindu-mi ca trebuie sa am grija la hoti...
Ei si azi un pic maine de la inceput ,Hotelul era destul de aproape de gara ,dar mi-am
introdus fizicul intr-un taxi ca sa merg doar 1 km ..adevarul e ca dupa ce am vazut pe viu
 un jaf la ora 14 ...mi-am dat seama ca cea mai intelepta miscare a fost sa fiu prudenta ...
 Si mi-a fost atat de groaza ca nu m-am miscat decat in Napoli si la Capri ...si pentru ca
 lasasem ceva nevizioanat ,m-am intors anul urmator pentru Pompei ...Napoli e un oras
plin de contraste ,inca mai gasesti in vicole (strazi foarte inguste )legate de la o cladire la
alta sarme pentru rufe ,magazine mici bacani ,in care e ingramadit de toate ,tone de gunoaie
patiserii cu ,,baba,, o prajitura gen savarina dar e cilindrica si insiropata ,foietaje parca
facute din foite subtiri de pergament .Inghetata de toate felurile ,acolo am mancat inghe-
tata cu piper si am ,,omorat ,, o caffea streta turnand un plic de zahar intr-o cana cat un
degetar ....:)Norocul meu a fost ca barmanul se uita in alta parte ...Am mancat pizza
intr-un local vechi de prin 1940 ,era cea mai buna pizza din oras si cea mai vestita .
Am  trecut de pe o parte pe alta a falezei dintr-o parte aveai ca panorama Vezuviul
si de alta parte era portul ...Plajele erau aproape inexistente ,malurile erau murdare,
portul era in transformare ,desfintau danele si faceau o faleza pentru promenada ....
Vechi si nou,maretie si gunoi,arhitectura veche pastrata cu sfintenie si ruine care isi
asteptau randul ,strazi inguste pavate cu piatra vulcanica ,care in cateva minute de ploaie
se transformau in strazi alunecoase .Inchipuie-ti o strada cam de 3 m pe care tot timpul
circula masini ,scutere ,oameni si toate odata ...Au Muzeul din Piata Principala e plin
de tablouri superbe ...te pierzi vizitand ..Napoli chiar daca e murdar si de multe ori
m-am simtit ca acasa ,respira istorie prin toti pori ...In port am mancat la un restaurant
unde ca antreu am avut 7 specialitati de,,fructe de mare ,,Am avut un sentiment de
teama amestecat cu multumire ...Am cumparat adidasi pentru tot blocul ,si am platit
taxa de supra greutate mai mult decat biletul de avion ......dar pe ansamblu a meritat..
Cat despre Hotel se numea Pratti ,ca si servici oferite a cam last de dorit ,camera era
curata ,dar dusul la baie mergea cu pauze lungi si dese de apa calda ....sifonul era
infundat ....mi-am cam exprimat nemultumirea si a 2 zi am primit alta camera ....
Acolo am mers prima oara cu motoscafi un fel de autobuz pe apa ,cam 15 E a
fost biletul de la Napoli la Capri ...Ce sa spun as putea sa te ametesc cam 2 zile
si sa iti explic de ce tot ce ai citit in carti ,,pipait ,, la fata locului te face sa plutesti :)
Am vizitat Cartierul situat pe coline unde o vila ajunge la milioane de Euro ,am
vizitat si cartierul spaniol (destul de periculos )dar recunosc ca unde a fost ceva
mai periculos am avut oameni care mi-au veghiat pasi....a fost superb ,am vazut
tuneluri sub pamant ,biserici ,nave de pe vremea romana si am experimentat
,,farmecul bucatarie napoletane,, mi-am facut o gramada de prieteni si chiar si
azi pastram legatura .Vezi asa arata  independenta castigata prin lupta cu tine insuti
 ,am plecat un pic timorata la drum dar a meritat .....dupa  ,,VEDI NAPOLI ,,runda
1 a urmat si runda 2 dar despre asta altadata ....:))..E altfel cand evadezi sa iti ,,traiesti,,
visele ...si uite ca se intampla sa uiti sa mai visezi ....Zambeste ,viseaza si lupta sa
iti implinesti visele oricare ar fi ele ,chiar daca e vorba de o banala floare care sa
iti bucure ochi sau o cafea bauta cu prieteni ......tariti si iubiti fiecare zi la momentul
portivit ,timpul nu se intoarce niciodata ca sa reiei   experienta de unde ai lasat-o!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu